Dziecko Zdrowie

Superfoods dla ciężarnej – co warto jeść oczekując na dziecko?

Utarło się przekonanie, iż superfoods dla ciężarnej to odpowiednio zbilansowana dieta, najlepiej układana przez dietetyka, która kosztuje majątek. Specjaliści jednak uspokajają – nie musisz jeść komosy ryżowej, jagód goji czy acai, aby należeć do grona wybrańców, których stać na zdrowe odżywianie. Co warto jeść w ciąży? Podpowiadamy w artykule!

Modne superfoods dla ciężarnej

Sama moda na Supefoods przybyła do nas zza oceanu. Jak widać – odpowiednio przyjęta, wpisuje się w aktualnie obowiązujące trendy. Co więc kryje się pod tajnym pojęciem Superfoods? Mianem tym są określane produkty spożywcze, które mogą poszczycić się największą ilością składników odżywczych. Niemniej jednak słysząc samo hasło „superfoods”, wyobrażamy sobie artykuły, które są egzotyczne, mało spotykane, oryginalne. Przed oczami malują się bliżej nieokreślone jagody goji czy quinoa, o których mówi się, że mają zbawczą moc. „Skoro są tak niesamowite, to na pewno kosztują krocie” – dochodzimy do wniosku.

Kobiety w ciąży kierując się tymi stereotypami, pragną zadbać o siebie jak najlepiej. To przecież moment, w którym pielęgnuje się nie tylko własne zdrowie, ale również mały organizm rozwijający się wewnątrz ciała przyszłej mamy. I jak tu się nie skusić na rzeczy o zbawczej mocy?

Jak jest naprawdę?

Obalając mity dotyczące supefoods dla ciężarnej, prezentujemy listę najlepszych, wręcz idealnych produktów, po które powinna sięgnąć przyszła mama.

Jabłka

Polskich jabłek mamy pod dostatkiem. Traktujemy je jednak jako tradycyjny składnik szarlotki lub placków ziemniaczanych. Niemniej jednak mówi się o nich – bomba witaminowa. To fakt, a potwierdzeń nie należy daleko szukać – jedno jabłko ma o wiele więcej antyoksydantów niż sok przygotowany (uwaga!) z 13 porcji jagód goji. Przechodząc dalej – jabłka to bogate źródło dziesięciu różnych witamin, kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6, potasu, wapnia i składników mineralnych.

Jajka

Jajecznica, jajko na twardo lub na miękko – przygotowanie posiłków, w którym rolę główną gra jajko jest niesamowicie szybkie i łatwe. W nich kobieta ciężarna znajdzie niesamowitą dawkę żelaza. To także źródło witaminy A i kwasów tłuszczowych.

Ogórki kiszone

O zachciankach kobiety w ciąży myślimy przez pryzmat otwartej lodówki, która po brzegi wypełniona jest słoikami z ogórkami kiszonymi – i bardzo słusznie! Sam proces kiszenia pozwala uzyskać naturalne probiotyki. W ogórkach kiszonych znajdziemy również witaminy – A, C i K.

Czosnek

Zbawczą moc czosnku zazwyczaj poznajemy podczas przeziębienia. Warto jeść go na surowo, ponieważ wtedy zawiera największą ilość składników mineralnych. Obok tytułu naturalnego antybiotyku, otrzymał również statuetkę za zawartość magnezu i kwasu askorbinowego.

Jogurt naturalny

Chętnie sprawdzi się jako baza muesli oraz dodatek do zdrowych sałatek. W jogurcie naturalnym znajdziemy żywe kultury bakterii… jednak nie to jest najważniejsze. Jeden jogurt naturalny pokrywa aż 40% dziennego zapotrzebowania na wapń i 20% zapotrzebowania na białko.

Superfoods dla ciężarnej to tak naprawdę tanie artykuły spożywcze, które znajdziesz w każdym sklepie. To przede wszystkim niesamowite źródło witamin i składników mineralnych, które przyszła mama powinna włączyć do codziennego jadłospisu.

 

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge